İlk Gece Korkusu Yaşayanların Bilmesi Gerekenler

ilk gece korkusuİlk gece korkularını yaşamamak için ilişkiye girme aşamasında daha bilinçli olmak adına ve olası anatomik bir problemin yaşatabileceği sıkıntıları en başta yakalayabilmek adına;

1.  Evlilik öncesi bir kadın doğum uzmanına jinekolojik muayene olup, kadın genital organlarınız ve kızlık zarınız hakkında ayrıntılı bilgilendirmeyi ve kafanızdaki ilk gece ile ilgili sorularınızı sizi tatmin edici bir şekilde almalısınız. Bu sizin ilk ilişiye girmekle ilgili korkularınızla alakalı sizi son derece rahatlatmaktadır.
  2. Kadın cinsel organlarının anatomisi fonksiyonları ve önemi bilinmeli
  3. İlk ilişkiye girme aşamasında mutlaka yeterli ıslanma olmalı çünkü kuru veya yetersiz ıslanma neticesi ağrı ve acı olabilmekte bu da ilk ilişki anında kasılmaya ki bu kasılmada ilişkide acı ve ağrıya yol açmakta , zorlanmaya bağlı kasma ve kanamaya, yırtılmaya yol açabilmekte. Sonuçta kişi ilk ilişkiye eksik, yanlış ve hazır olmadan girdiğinden ilk gece korkularını yaşamakta ilişkiye girememekte veya ağrılı, sıkıntılı girmekte sonuçta ilk gece ilgili yanlış algılamalara neden olmaktadır. Sürecin tekrarı ve uzamasıda zamanla vajinismusa dönmektedir. Çifti vajinismusun getireceği sorunlarıda yaşamaya itmektedir. O yüzden de ilk ilişki aşamasında yeterli ön sevişmeyi yapmalı vajende yeterli ıslanma olmalı, kişi ıslanmakla ilgili endişe taşıyorsada kayganlaştırıcı jel ve kremler kullanabilir. Bu aşama bile son derece önemlidir. Çünkü ilişkiyi sizin endişlerinize rağmen kolaylaştırmaktadır.
  4. İlk ilişki gerçekleştiğinde kanamanızın olması, az veya çok vajen girişinizde ve kızlık zarınızda zedelenme ve yırtılmayla olmaktadır. Ve siz ikinci kez ilişkiye girdiğinizde, zedelenen yerler size ilişki esnasında ağrı, acı, yanma hissi verebilir. O yüzden de ilk ilişkiye girerken yeterli ıslanmanın olması ve rahat bir şekilde girmek son derece önemlidir. İkinci defa girerkende en azından altı, yedi günlük bir ara vermek, vajendeki tahriş olmuş dokunun toparlanması açısından önemlidir. Tahriş olmuş bölgeye tedavi edici kremler kullanılabilir.
  5. İlk ilişkiden sonra vajinal floranın üretraya yani idrar yaptığımız yere kaçmasıyla sık karşılaştığımız balayı sistiti diye adlandırdığımız, idrar yolu enfeksiyonu gelişebilir. Eğer sık idrara çıkıyorsak, eğer idrar yaparken yanmamız oluyorsa veya idrarımızı kesik kesik yapıyorsak, konuyla ilgili bir tedavi almanız önemlidir. Çünkü hem vajen girişinde olan üretra hassaslaşmıştır, o da size ilişkiye girme esnasında ağrı ve sıkıntı yaratır. Ayrıca idrar yolu enfeksiyonunuz daha sıkıntılı hale gelebilir. Bu devrede bol sıvı alıp, ilaç desteği alabilirsiniz.
  6. Vajen enfeksiyonunuz varsa da renkli ve kokulu akıntınız, kaşıntınız sizi ilişki sırasında ağrı, yanma ve acımaya yol açar. Bu durumda da bir jinekolojik muayene ve vajinal enfeksiyon tedavinizin düzenlenmesi son derece önemlidir.

Bu Ay: 19703