Vajinismus Nedir?

vajinismus tedavisi nedir

Vajinismus Nedir?

Vajinismus hastalığını yaşayan birçok kadın, bu hastalığın ne olduğunu bilmeden veya görmezden gelerek zaman kaybetmektedirler. Bu problemle geçirmiş oldukları süre, beraberliklerine olumsuz yansır. Özgüvenlerini kaybetmelerine neden olur.

İlişkiye girememe diye  araştırıldığında 2022 yılında en çok”’ Vajinismus Nedir?” diye aranmış.

Verilecek en iyi cevap,  kadının cinsel ilişkiye girmek istemesine rağmen, sağlıklı bir şekilde cinsel birleşmeyi gerçekleştiremez. Burada bilinmesi gereken, kadının tamamen iradesi dışında elinde olmayarak, cinsel ilişki sırasında kasılması, eşini itmesi, bacaklarını kapatması, ilişkiye girememe  durumudur.

Vajinismus Tedavi Merkezimiz İstanbul’a gelip ilişkiye girememe hastalığını yenen kadınların bir kısmının yorumları size vajinismus  hakkında  bilinçlendirmesi amaçl,ı eğitim mataryali olarak siz değerli danışanlarımızla paylaşıyoruz.

Vajinismus nedir, konusunda en önemli detay, kadının istemesine rağmen, elinde olmadan vajen girişini  çevreleyen kasların kasılmasıdır.Genellikle ilişkinin başında hiç bir sorun yokken tam ilişki anında  kendi kasması sonucu bir duvarla karşılaşır. Vajen girişinde eşi de orada bir duvar olduğu hissine kapılabilir. Bu durumda ilişkiye girmeyi denedikçe ağrı olur. Kadın ağrı duydukça kendini kasar, panik duyar eşini iter. Bir daha ki sefer daha rahat olacağım diye başlanan ilişkide aynı durum tekrarlanır. İlişkide bir kısır döngü yaşanır.

Vajinismus Tedavi Merkezimiz İstanbul’a gelip ilişkiye girememe hastalığını yenen kadınların bir kısmının yorumları size vajinismus  hakkında  bilinçlendirmesi amaçlı eğitim materyali olarak siz değerli danışanlarımızla paylaşıyoruz.

Tedavi öncesi ve sonrası vajinismus yorumları

Vajinismus nedir? İlişkiye girememe sonucu karamsar olup, özgüven kaybına bağlı kendini diğer kadınlardan  farklı hissetmektir.

Vajinismus neler düşündürür? Eşim benim için doğru insan mı diye sorgular,başka biriyle evli olsaydım bu soruyu vajinismus nedir   diye araştırırmıydım.

Danimarka’dan gelen vajinismus hastamızın yorumları Sibel H

Danimarka vajinismus tedavisi Sibel Tesekkur

Vajinismus  nedir? Nelere yol açar? Bazen de bu nedenden dolayı boşanmayı düşünmektir.

Vajinismus Nedenleri Nelerdir?

Her kadının ilişkiye girmekle ilgili duyduğu endişe korku farklı olabilir. Hatta bazı kadınlar neden korktuğunu bilmezler. Sonuçta vajinismus nedenleri nedir için herkesin farklı bir hikayesi vardır. Ama herkesin ortak noktası genital bölgesini tanımamasıdır.

Vajinismus nedenlerini sıralarsak
• Tacize ya da tecavüze uğramış olmak
• Vajina girişindeki bartholin bezinin kisti ,absesi
• Doğumun zor olması, kadın doğum muayenesinin ağrılı yapılması
• Cinselliğin ayıp,günah gibi algılanması
• İlişkiye girmekle ilgili yanlış bilgiler
• Hatalı ilişkiye girenlerden duyulan çok ağrı çok kanama olacağına inanmak
• Anatomik olarak kızlık zarının kalın olması,
• Kızlık zarında septa olması
• Cinsel olarak kendini beğenmeme
• Vajinasının çok küçük olduğunu düşünme
• Genital bölgesindeki görüntüden rahatsız olma utanma
• Küçükken geçirdiği genital travmalar,bisiklet den düşme, buna bağlı muayeneler
• İlk ilişkide gebe kalma korkusu
• Cinsel ilişkide kilitli kalma kasılmasına bağlı

Vajinismus Belirtileri Nelerdir?

Vajinismus belirtileri canlı siz anlatıyorsunuz.

Vajinismus sıklıkla ilişkiye girmekle ilgili yanlış eksik bilgilerden kaynaklanmaktadır. Nadiren de anatomik nedenli olabilir.

Vajinismusun En Sık Karşılaşılan Belirtileri Nelerdir?

• İlişkiye girerken endişe duyma
• Penisin vajinaya girişinde panik olma kasma ve ağrı hissi
• İlişkinin zorlanarak olması ve ağrılı olması
• Kadın doğum muayenesinden korkmak, olamamak
• İlişki anında bir duvarla karşılaşmak
• Penisin vajinaya girememesi
• Vajina içine tampon,fitil kullanamamak
• Vajinasının çok küçük olduğunu düşünür.
• Yukardaki belirtilerden birkaçını yaşamak sizin de vajinismus olabileceğini gösterir.

Vajinismus Tanısı Nasıl Konur?

Vajinismus hastalığını yaşayanların bir kısmı hiçbir zaman kendine kondurmazlar.
Eşlerini bilmemekle tecrübesizlikle suçlarlar. Bazıları bu konuyu hiç bilmediklerinden yalnızca kendilerinde olduklarını sanırlar. Boşuna vajinismusla zamanlarını geçirirler.

Vajinismus doktoru da etkileyebilir.Kendine konduramayabilir.Canlı anlatımını dinleyebilirsiniz.

Bir kısmı ise konuda çok bilinçlidir hatta ben kesin vajinismus olurum demektedir.
Vajinismus tanısı, hastanın öyküsü, kendine göre nedenleri,ve kolaylıkla yapılan jinekolojik muayene ile tanı konur. Herhangi bir anatomik engel, fiziksel bir problem ekarte edilir. Vajinal enfeksiyon,dermatolojik bir problem olup olmadığı belirlenir.

Sonuçta ilişkiye girememe nedenleri farklı olsa da genellikle bilgi eksikliği, yanlış doğrularından kaynaklanmaktadır. Nadir de olsa anatomik nedenli olabilir.
O yüzden vajinismus tedavisi nedene göre yapılması gerekir. Anatomik bir engel olup olmadığını ekarte etmek için kadın doğum muayenesini yaptırması önemlidir. Hem kadın kafasında vajen girişinde, zar yapısında bir problem olmadığını bilmesi ilişki anında daha rahat olmasını sağlar. Hem de tedavi sürecini kolaylaştırır.

Vajinismus Tedavi Yöntemleri

Vajinismus hastalığını yaşayan kadınların birbirinden farklı durumları ve nedenleri olduğundan tedavinin kişiye yönelik planlanması gerekir.
İlk adımın vajinismus olup olmadığı ortaya konulmalıdır.
Daha sonra kadının endişe ve korkularına yönelik tedavi planlanmalıdır.
Dünyada en yaygın uygulanan vajinismus tedavi yöntemi davranışsal ve bilişşsel tedavi yaklaşımlarıdır.

Amaç kişinin bilişsellik düzeyini, farkındalık yönünü artırmak olmalıdır. Bu süreç sonunda hedef endişelerini yok etmek, ilişki anında davranışşal olarak kendini hazır hissetmesi olmalıdır. İlişkiye girmekle ilgili kafasındaki sorulara net yanıt vermek ve rahatlatmak tedaviyi olumlu sonuçlandırır.

Vajinismus Tedavisini Ne Zaman Almalıyım?

İlişkiye girememe durumunu yaşadığınız an, farkında olmak önemli. Kendinize bir zaman verdikden sonra,sorun devam ederse uzatmadan en kısa sürede vajinismus tedavi yöntemlerinden yararlanmak gerekli. Vajinismus haftalar,aylar yıllarca sürebilir.Beklemekle geçmez.

Bu problemle geçen sürede, en başta kadının kendine güveni azalmaktadır. Erkelerde eşinin kendini istemediğini düşünebilir. Cinsel isteksizlik, ereksiyon olmada zorlanma, cinsel soğuma gelişebilmektedir.
Sonuçta vajinismus çiftleri birbirlerinden uzaklaştırabilir. Oysa ki sağlıklı bir cinsel yaşantı çiftleri birbirlerine yakınlaştırır.

vajinismuyum

Cinsel İlişki sırasında Ne Oluyor?

İlişki sırasında uyarılmaya bağlı, vajen girişinde bulunan salgı bezleri salgı yaparak ilişkinin rahatça olmasını sağlar. Dolayısı ile yeterli ıslanma olmadan ya da endişe duyularak girilen ilişkilerde kayganlık olmaz. İlişkinin başlangıcında kuruluğa bağlı zorlanmalar yaşanır. Bu şekilde ilişkiye girmek ilişkide acı,ağrı ve kanama nedenidir.

Cinsel İlişkide Ağrı Nedenleri

• Vajinial enfeksiyonlar
  • İdrar yolu enfeksiyonları, sistit
  • Vajen girişindeki tahrişlere travmalara bağlı
  • Bartholin kisti, absesi
  • Kızlık zarının yüksek kenarlı olması, elastikeyeti az olması

Cinsel ilişki de ağrı olur. İlişki sağlıklı gerçekleşmez.

Vajinismus Türleri Nelerdir?

Kadın ilk cinsel ilişkiye girme denemesinde endişeleri nedeniyle başarılı olamaz. Aynı durum diğer ilişki denemelerinde tekrarlanır. Bu duruma primer vajinismus denir.
Sağlıklı bir cinsel yaşantısı olan kadının, sonradan cinsel ilişkiye girememesi durumuna da seconder vajinismus denir. Genelde zor bir doğum sonrası, zor bir müdahaleli işlem geçirmesi sonucu gelişebilir. Menopoz sonrası gelişebilir. Vajen mukoza yapısının incelmesi bu süreci yaşatabilir.

Vajinismus Dereceleri

Vajinismusun derecesi kadın doğum muayenesi sırasında değerlendirilir.
Hafif, orta, şiddetliye doğru sınıflandırılmaktadır.
Kadınların bir kısmı çok rahat muayene olabilirken, bazıları jinekolojik masaya bile çıkmakta zorlanır. Dokunulmasına bile müsaade edemez.Kendi vajen bölgesine bile bakamaz.
Vajinismus derecesi, hastanın öyküsü, jinekolojik muayenedeki durumuna göre seviyesi belirlenir.
Jinekolojik muayenede herhengi bir alet kullanılmaz. Tuşe yapılmaz.30-45 saniye süren bir değerlendirme yapılır.
Hastanın vajinismus derecesine göre kişiye yönelik tedavi planlaması yapılır.

Vajinismus Nasıl Tedavi Edilir?

Vajinismus tedavisinde ilk adım vajinismus olduğunu kabullenmekle başlar. Bazen görmezden gelinerek zaman kaybedilir. Tedavi yöntemi ise kişiye yönelik olmalıdır. Vajinismusun nedenine göre belirlenmelidir..
Vajinismus, anatomik nedenli ise tedavisi cerrahi olabilmektedir.Kalın kızlık zarının alınması,Vajinal yada hymen septasının çıkartılması gerekir. Vajen girişindeki kist ilaç tedavisi verilebilirken,abse drene edilmelidir.
Vajinismus için tedavi yöntemleri vajinanın istem dışı kasılmasını önleyici, kasların gevşemesi sağlayıcı yöntemlerdir.

doktor saygın irtibat

DİĞER BÖLÜMLERİMİZ

vajinismus belirtileri nelerdir
vajinismustan nasıl kurtulursunuz