Vajinismusta Sorular ve Cevaplar

vajinismus tedavi merkezleriVajinismus nedir? / İlişkiye girememe nedir? / İlk gece korkusu nedir?

Vajinismus, ilişkiye girme aşamasında, vajina girişindeki kasların istek dışı, elinde olmayarak refleks olarak kasılması durumudur. Bununla birlikte ilişkiye girme aşamasında çok ağrı olacak, çok kanama olacak korkusu ve endişelerinin yanında  kadınların bedenlerinde de kasılmalar eşlik edebilir. Bütün bunların sonucunda bazı bayanlarda titreme, çarpıntı, bulantı, terleme eşlik edebilir. Cinsel ilişkiye tam olarak  girilemez. Zamanla tekrarlayan bu tablo, çiftlerde cinsel isteksizlik yaratabilir, eşi vajinismus problemi yaşayan erkekte de zamanla cinsel disfonksiyon kayıpları oluşabilir.

Vajinismus nasıl ortaya çıkar?

Vajinismus hastalığını taşıyan kadın cinsellikle ilgili bir takım bilgileri eksik yada yanlış yorumlamaları sonucu yanlış doğruları neticesinde bu sorunu yaşarlar. Vajinismusu yaşayan kadınların öykülerini aldığımızda, en fazla karşılaştığımız faktörler; kadının cinsel eğitiminin ve bilgilerinin yetersiz ve eksik olması, kızlık zarının çok kanayacak düşüncesi, ilk gece ilişki sırasında kilitlenme olup, hastaneye kaldırılma korkusu(ki bu tamamen şehir efsanesidir. Dünyada kilitlenen hiçbir çift yoktur.) Evlenene kadar bekaretini korumaya yönelik telkinler, cinsel ilişkinin kötü, uygun olmayan bir durum olduğuna dair telkinler vajinismusun ortaya çıkmasına yol açabilir.
Vajinismus hastalığını taşıyan kadınların bir kısmı vajen yapılarının yetersiz ve küçük olduğunu düşünüp, ilişkiye girilme aşamasında vajene birşey girmeyeceğini, vajene girse bile o bölgenin parçalanacağını, canının çok acıyacağını, kanamasının çok olacağını düşünmektedirler. Kızlık zarı(hymen) vajen girişine engel olan bir oluşum olarak görmekte, sanki orada bir duvar var diye düşünebilmektedirler. Oysa ki vajen yapısı içi boş bir tünel olup, enlemesine ve boylamasına genişleme özelliği olan ilişki sırasında uzunluğu 8 cm'den 12 cm'e kadar uzayabilen, çapıda 2-4 cm'e kadar genişleyebilen hatta çevre yapısının esneyebilme özelliği daha da fazla olduğundan yaklaşık 3-4 kg doğum yapmasına müsade eden bir yapıdadır. (Op. Dr. Saygın Micozkadıoğlu / Kadın doğum uzmanı )

Vajinismusun evliliğe etkileri ne şekilde olmaktadır?

Vajinismus problemini yaşayan evli çiftlerde, birbirine karşı nekadar anlayışlı, sabırlıda olsa zaman içinde evliliklerini olumsuz şekilde etkilemeye başlar. Vajinismus hastalığını taşıyan kadın ilerleyen zaman diliminde, vajinismusun getirdiği problemleriyle de karşı karşıya kalmaktadır. Bazı kadınlar uzunca bir süre vajinismus problemini görmezden gelip, vajinismus sorununu erteleyebilmektedirler. Ama sonuçta zaman içinde kendilerini suçlu hissedip, özgüven kaybı duyarlar. Eşine karşı görevlerini yetersiz ve eksik yapması sonucu sinirli ve kızgın olup en başta  kendini ve çevresini üzmektedir. Vajinismus erkeğide eşine karşı anlayış ve sabrını zamanla yitirir. Vajinismus sorunu yaşayan eşine karşı kızgınlık oluşabilir. Aile içindeki basit ve çözülebilir problemler, zamanla büyük kavgalara dönüşebilir. Erkek eşinin kendisini istemediğini düşünebilir. Çevrenin çocuk baskısı çifti daha da bunaltmakta, kendi ailelerinide yıpratmaktadır. Bütün bu süreç belli aşamalardan sonra "ben niye evlendim, keşke evlenmeseydim" den vajinismus yüzünden boşanmaya kadar götürebilir.

vajinismus nedir

ilk gece korkusu nedir

cinsel ilişkiye giremiyorum

Vajinismusun tedavisi nasıl yapılır?

Vajinismus hastalığı taşıyan kadınlar kendi başlarına bu problemi çözemiyorlarsa, araştırdıkları ve güvendikleri vajinismus tedavi merkezlerinden yardım almalarını önermekteyiz. Çünkü geçen süre sizin lehinize değil zaman alehinize işleyebilmektedir. Çünkü istediğiniz zaman çocuk sahibi olma durumunda yaş faktörü, jinekolojik nedenler, hormonal nedenler gibi faktörler ortaya çıkabilmektedir. Vajinismus tedavisi yapılan merkezlerde davranışsal, bilişsel terapiler ağırlıklı olarak verilmektdir.

vajinusmus nedir

vajinismusu yenmek ve gebelik

vajinismulu kadın bebek sahibi oldu

Vajinismusta kızlık zarı(Hymen) operasyonunun  tedavideki rolü nedir?

Vajinismus hastalığının büyük bir kısmını cinsel ilişkiyle ilgili yanlış doğrularınız oluşturmaktadır. Bununla birlikte çok az bir kısmında da anatomik nedenli yani kızlık zarının(hymen) kalın veya yüksek kenarlı olması nedeniyle kadın ilişkiye girme denemelerinde çok doğal olarak ağrı, acı çeker ve bu durum tekrar ettikçe korkuları ve endişeleri artar. Bütün bu sürecin sonunda da kişide cinsel isteksizlik ve soğuma gerçekleşebilmektedir. Bu nedenle kişinin ilişkiye girememe nedeni anatomisinden(kızlık zarı ile ilgili ise)  kaynaklıysa kesin tedavisi cerrahi olup, kızlık zarının çıkartılması(hymenoktomi) dır. Burada en önemli dikkat edilmesi gereken faktör, gerçekten kişinin kızlık zarının operasyona ihtiyacının olup olmadığının teşhisidir. Çünkü gereksiz yapılan bir çok kızlık zarı operasyonu(hymenoktomi) vajinismus hastalığı yaşayan çiftlere zaman, moral ve para kaybettirmektedir.

avusturya vajinismus tedavisi

vajinusmus tedavi merkezleri

vajinismus tedavi merkezleri

vajinismus tedavisi istanbul

vajinismus istanbul

Vajinismus, anestezi alarak(uyultularak, bayıltılarak) tedavi edilebilir mi?

Vajinismus tedavisinde kesinlikle anestezi alarak yani uyutularak tedavi önerilmez. Kişi eşiyle ilişki yaşasa bile daha sonraki süreçlerinde vajinismus durumu devam etmektedir. Kişi gene bu süreçte zaman, para ve moral kaybetmektedir.

Vajinismus, kas gevşetici ilaçlarla, kaygı giderici ilaçlarda tedavi edilebilir mi?

Vajinismus tedavisinde kesinlikle ilaçla tedavinin yeri yoktur. Kişi gene bu süreçte zaman, para ve moral kaybetmektedir.

Vajinismuslu kadın gebe kalabilir mi?

Evet vajinismusla yaşarken yani tam cinsel ilişkiye giremedende kadınlar gebe kalabilir.  Tam gerçekleşmeyen cinsel ilişki sırasında erkek spermleri vajen içine akabilir ve sırasıyla rahim ve takiben tüplere ulaşıp, yumurtayı döllemeyi başarması sonucu gebe kalabilir ve siz vajinismus problemi ile yaşarken çocuk sahibi olabilirsiniz. Ancak çocuk sahibi olmak vajinismus problemini çözmez.

vajinismus ve hamile kalma

Vajinismuslu kadının tüp bebekle gebe kalmasının vajinismusa etkisi nedir?

Vajinismuslu çift, tüp bebek tedavisinden netice alabilir ve bebek sahibi olabilir ama şuan ki durumu vajinusmus ve çocuk sahibi çift durumundadur. Vajinismus hastalığının getirdiği problemlerle günlük hayatlarını sürdürmektedirler. Geçen zaman evlilik yaşantılarına olumsuz yansıyacaktır. Bununla birlikte 2. bir bebek isteklerinde gene tüp  bebek yöntemine başvurma durumunda kalacaklardır ve tüp bebek için dışarıdan vücutlarına hormon ilaçları alacak ve bebek sahibi olacak vajinismuslu olup tüp bebek deneyerek tedavisi başarısız olacaktır ve gebelik oluşmayacaktır. Yine maddi ve manevi bir boyuttada bedel ödeyecektir. Sonuçta ister gebelik elde edin, eve bebek götürün, isterseniz götürmeyin vajinismus hastalığınız sizinle birlikte yaşam kalitenizi olumsuz etkileyecektir.

vajinismus ve tüp bebek süreci