Vajinismus Hastalığı Nedir, Nasıl Anlaşılır?

vajinismus hastalığı nedirVajinismus hastalığı nedir?

Vajinismus/ilişkiye girememe veya ilk gece korkusu olarak adlandırdığımız durum, ilişkiye girme esnasında vajeni çevreleyen kasların istemsiz, refleks olarak kasılması sonucunda cinsel ilişkinin tam olarak gerçekleşmemesi durumudur.

Vajinismus/ilk gece korkusu nedeniyle ilişkiye giremeyen çift, diğer ilişkiye girme denemelerinde de aynı problemi yaşarlar ve bu durum çiftlerin ilişkilerini zamanla yıpratır. Vajinismus hastalığını taşıyan kadınların bir kısmı vajinismus problemlerini yaşadıklarında, durumu kabul etmekte zorlanır, görmezden gelebilir ve vajinismus hastalığıyla geçen sürede vajinismusun getireceği diğer problemleri de taşımak zorunda kalabilir. Eşinin anlayışlı olması nedeniyle problemlerini çözmek yerine daha da erteleyebilir. Burada eşinin anlayışlı olması vajinismusu zamana bırakmak yerine, vajinismusu çözmek için yanında olmalı ve vajinismustan kurtulmak için gerekli yönlendirmeleri ve uyarıları yapma şeklinde olmalıdır.

Eşlerin anlayışsız olması, zaten vajinismus hastalığı taşıyan, ruhsal olarak yıpranmıi kadını daha da olumsuz yönde etkilemekte, ilişkiyi daha hızlı yıpratabilmektedir. O yüzden vajinismusla geçen süre, en başta bu hastalığı taşıyan kadını, eşini ve çevresini yıpratmakta ve ileri yıllarda bebek sahibi olmak için geç kalınabilmektedir. Çünkü yaşla birlikte, kadınların adet görmesi devam ederken, yumurtalık rezervleri hızla düşmektedir. Bu da gebelik yakalama şansını düşürmektedir. Sonuçta vajinismus hastalığı, sizin cinsel ilişkiyle ilgili yanlış, eksik ve yetersiz kurgularınızdan kaynaklanmaktadır ve uygun bir yaklaşımla kendi başınıza yenebilirsiniz. Eğer vajinismus hastalığınızı çözemiyorsanızda, ilişkiye girememe ile geçen zamanın sizi üzeceğinden, uygun bir vajinismus tedavisi alarak, kısa süreler içinde vajinismus hastalığınızı yenebileceğinizi unutmayın. Bunun için gerekli olan şey çok az bir gayret ve ilk adım atmaktır. O yüzden de ilk adımı atmakta gecikmeyin.

Vajinismus hastası olduğunuzu nasıl fark edersiniz?

Vajinismus hastalığını taşıyan kişiler bazen durumlarını tam olarak değerlendiremezler. Problemin nerden, nasıl kaynaklandığı hakkında kafaları karışıktır. Belkide hayatlarında hiç duymadıkları vajinismus hastalığını bilmemektedirler. Belkide vajinismus hastalığını kendilerine konduramamaktadırlar, vajinismus hastalığını görmezden gelmektedirler. Bazende eşleri suçlayarak ve çeşitli bahanelerle ve ertelemelerle vajinismus durumunu  değerlendirememektedirler. O yüzden aşağıdaki vajinismus durumuyla ilgili belirtilerden bir kaçı sizde varsa vajinismus hastalığınızın olduğuna dair bilgi sahibi olabilirsiniz.

• Vajinismus belirtisi 1 - Cinsel ilişkinin tam olarak gerçekleşmemesi
  • Vajinismus belirtisi 2 - Cinsel ilişkinin her seferinde, çok ağrılı ve sıkıntılı gerçekleşmesi
  • Vajinismus belirtisi 3 - Cinsel ilişkiye girme öncesinde, ön sevişmede bir problem yaşamazken, ilişkiye girme esnasında elinde olmayarak, vücudunda kasılmalar, bacaklarında kasılmalar, eşini itmesi, kendini geri çekme vs...
  • Vajinismus belirtisi 4 - Cinsel ilişki gerçekleştiğinde çok kanamasının olacağını, çok acı duyacağını düşünerek, ilişkiye müsade etmemesi
  • Vajinismus belirtisi 5 - Ön sevişmeden bile tedirginlik duyarak cinsel ilişkiden korkma, ön sevişmenin ardından normal ilişki olacağını düşünmeden dolayı öpüşmeden vs. tedirgin olma
  • Vajinismus belirtisi 6 - Her seferinde, bu gece, bu sefer ilişkiye girebileceğini düşünerek ve denemelerinde her seferinde yine, yeniden ilişkiye girememe durumunun olması
  • Vajinismus belirtisi 7 - Cinsel ilişkinin kısmi olarak gerçekleşmesi
  • Vajinismus belirtisi 8 - Vajina muayeneden korkma, yaptıramama, vajinal fitil, ilaç ve tampon kullanamama
  • Vajinismus belirtisi 9 - Vajinal muayene olmasına rağmen ilişkiye girememe
  • Vajinismus belirtisi 10 - Cinsel ilişkiye tam olarak giremeyip, dışa boşalmayla gebe kalıp, hatta normal doğum yapıp bile tam olarak cinsel ilişkiye girememe
  • Vajinismus belirtisi 11 - Eşiyle ilişkiye girmeyi arzulamasına rağmen, devamlı ertlemeye bahaneler bulup, cinsel ilişkiden kaçınma
  • Vajinismus belirtisi 12 - Eşiyle ilişkiye girmeyi arzulamasına rağmen, ilişkiye giremeyip, kendilerine özgü durumların olması

Vajinismus tedavisi Almanya - Vajinismus/Gebelik/Hamilelik/Normal doğum ve Vajinismus Tedavisi

vajinusmus ilişkiye girememe

Vajinismus hastalığını taşıyan kadın ve erkek ne düşünür, ne hisseder?

Vajinismus hastalığını taşıyan kadın ve erkek, çeşitli düşünceler içinde gelgit yaşamaktadır. Bazı vajinismus hastalığını taşıyan çiftler, ilk gece korkularının, ilişkiye girememe durumlarının zaman içinde çözülebileceğini düşünerek zamana bırakmaktadır. Çiftlerin bir kısmı zamanla bu problemi çözebilmekteyken, bir kısmı da başarılı olamayıp, beraberlikleri, evlilikleri geçen süre ile yıpratmaktadır. Ha bugün, ha yarın derken günler, haftaları, haftalar ayları, aylar yılları getirerek uzun bir zaman kaybına neden olmaktadır. Ve geçen zaman dilimi kişileri kavga, ayrılma ve boşanmalara kadar götürebilmektedir. Bu zaman dilimi haftalardan yıllara kadar geçen süre içinde çiftlere göre değişmektedir. Bunun dışında her ilişki denemesinin başarıya ulaşamamasının neticesinde, çiftler cinsel ilişkiye olan ilgileri azalabilir, zamanla cinsel isteksizlik ve soğuma görülebilir. Çiftler, ilişkiye girme denemelerini bırakırlar, vajinismus problemlerini rafa kaldırıp, unutmak ister ve görmezden gelebilir. Taa ki gebelik ve çocuk sahibi olmak isteyene kadar.

Vajinismus Tedavisi Almanya - Gebelik/Vajinismus/İlk gece korkusu/Vajinismus tedavisi/Hamilelik

almanya vajinismus tedavisi

Vajinismus hastalığını yaşayan kadınların eşlerinin bir kısmı, eşinin bu durumunu tam olarak algılayamaz ve eşini suçlayabilir, Eşinin kendisini istemediğini düşünebilir, vajinismusu bir şımarıklık olarak görebilir. Oysa ki kişinin tamamen iradesi dışında elinde olmayarak gelişen biir durumdur ve kişi kendi kendine vajinismusu yenemiyorsa, vajinismus tedavisi almak için hareket etmelidir.

Halbuki vajinismus problemi yaşarken, içinde bulunduğunuz sıkıntı, gözünüzde büyüttüğünüz vajinismus, kendi başınıza deneyip, çözemediğinz vajinismus nedeniyle "ben hep böyle miyim?, böyle mi kalacağım?" kendinize olan özgüveninizi yitirmenize neden olan vajinismustan, uygun bir vajinismus tedavisi ile kurtulduktan sonra "vajinismus bukadar basit miymiş?, vajinismus bukadar kolay mıymış?, vajinismus bu muymuş?, keşke daha önce vajinismus tedavisi alsaymışım" dersiniz... Hatta cinsel ilişkiyi başarıl ıbir şekilde tamamladığınızda, önce vajinismusu yendiğinize inanamazsınız. Eşiniz ilişkiye girebildiğinizi söylediği halde bile ona inanmaz, hatta "yalan söylüyorsun" diye bilirsiniz.

Vajinismus Tedavisi İstanbul Eda hanımın vajinismus tedavisi hakkında düşünceleri

vajinismus hastalığı

Vajinismus Tedavisi İstanbul Tülay hanımın vajinismus tedavisi hakkında düşünceleri

vajinismus hastalığı

Vajinismus Tedavisi İstanbul Özge hanımın vajinismus tedavisi hakkında düşünceleri

vajinismus hastalığı istanbul

Vajinismus, Vajinismus tedavisi, İlk gece korkusu, Cinsel ilişkiye girememe, Vajinismus hastalığı, Vajinismus nedir?

Bu Ay: 20549