Vajinismus tedavisinden sonra gebelik planlaması

Gebelik-PlanlamasiVajinismusu yendikten sonra hastalarımdan en çok gebelikle ilgili birtakım ayrıntılı sorular gelmekte ve sağlıklı bir cinsel yaşantının ardından da artık arzuladıkları hayallerini kurdukları sağlıklı gebelik için ilk akla gelecek soruların yanıtlarını bulacağınız bilgilendirmeleri okuyabilirsiniz.

Gebe kalmadan önce bilinçli olmak ve dikkat edeceğiniz davranışlarınız sizi daha sağlıklı bir donem geçirmenize neden olur. Bilinçli ve en başından takipli bir gebelikle, fetus daha sağlıklı gelişmesine fayda sağlayabilmektedir. Çünkü kullanılan sigara, alkol ve kullandığınız bir takım ilaçlar bebeğinizin organlarının ilk geliştiği dönemi olumsuz etkileyebilir ve sağlıklı normal gelişimini bozabilir.

Eğer gebelik düşünceniz varsa gebe kalmadan bir kadın doğum uzmanına danışmak sizin ve olası karşılacağınız problemleri engellemek veya daha erken fark edip önlemini almak olası zaman kayıplarını önlemek açısından son derece önemlidir. Bir kadın doğum uzmanı olarak en önemli şey ALLAHdan hakkınızda en hayırlısını dileyerek hayal etmek ve istemek arkasından da elinizden gelen şeyleri yapmaktır.

Kadının gebelikle ilgili en uygun olduğu yaş dilimi 18-35 yaşlar arasıdır. Unutmayınız ki 35 yaştan sonra yumurtalığınızda ki rezerviniz azalmakta ve şansınızda zamanla ilgili olarak azalabilmektedir. Sizin bu moralinizi bozmasın çünkü 45 yaşında da doğuran hastalarım bulunmaktadır.
Kadın doğum doktorunuz olarak sizin anemneziniz değerlendirilecek, özgeçmişiniz, genel ve jinekolojik muayenenizi yapacak, çeşitli tetkiklerle gebelik sırasında olumsuz olabilecek durumlar karşısında planlamanızı ve önlemlerini alacaktır. Gebelik planlamanızı bilinçli yapmak sizin daha sağlıklı yapacaktır.

Gebe Kalmadan Tavsiyeler

Folik asit almalı mıyım

Günlük 0. 4mg Folik asit takviyesi önermekteyiz! Bebeğin santral sinir sisteminin olgunlaşmasında özellikle gebeliğin ilk dönemlerinden Folik asit alınması tavsiye edilmektedir.

Neden folik asit almalıyım

Vücutta depolanmadığı, gebelik döneminde normalden daha fazlasına gerek duyulduğu ve doğal gıdalarla yeterli miktarda karşılanmadığı için her gün alınmalıdır.

Hangi gıdalardan folik asit alınır

Yeşil sebzeler folik asit kaynağıdır, fakat uzunca kaynatma ve uzun süre bekleyen gıdalardaki miktar ı düşebilir Bunlara ıspanak, yer fıstığı, fındık, karnıbahar, kepekli ekmek örnek verilebilir.

Folik asit eksikliğinde ne olur

"nöral tüp defekti" gelişir. Santral sinir sisteminde omurilik kanalının tam kapanamaması nedeniyle anormaliler olur.

Sağlıklı Beslenme Alışkanlığı

1. Niye önemli en başta sağlıklı bir gebelik takibinde kilo problemi olmadan girmek her bakımdan anne adayı bebek ve sağlıkları aşısından önemlidir. O yüzden de ideal kilonuzu yakalamaya çalışın.
  2. Yağlı ve şekerli ürünlerinden uzak durun. Beslenme programınız protein içeren besinlerden oluşması önemlidir.
  3. İstenmeyen alışkanlıklarınızı bırakın. Örneğin sigara kullanmak gebelikde hem size hemde bebeğe olası zararları olabilmektedir. Bebeğinizin gelişme geriliğine yol aşabilir. Düşük doğumlu bir bebek dünyaya getirme durumunda kalabilirsiniz.

Vajinismusu yendim ve sağlıklı bir ilişkiye sahibim fakat gebe kalamadım

Hamile kalmaya karar verdiğiniz halde hala gebelik oluşmamışsa sizi endişelendirmesin çünkü her ay için hamile kalma olasılığı yüzde 20-25dir.

Cinsel ilişkinizin düzenli olmasına rağmen bir kadının hamile kalamaması durumunda infertilite için araştırmaya başlatmak için bir yıl beklenmesi tavsiye edilir. Tabi burada yaş faktör, herhangi bir dâhili hastalık durumlarında daha erken davranmak ve kadın doğum doktorunuza danışmak sizin açınızdan son derece önemlidir.

Menstruel adet düzenini takip etmek niye önemli

Ovulasyon yani yumurtlama gününüzün hesaplanabilmesi için adet kanamanızın ne zaman başladığı, kaç gün adet gördüğünüzü belirlemek ve varsa adet düzensizliklerinizin olup olmadığını belirlemelisiniz.

Dahili hastaliklar gebeliğimi etkiler mi
Troid bezi bozuklukları az ya da çok çalışması Guatr, Şeker hastalığı, yüksek tansiyon, kalp hastalıkları, veya başka bir rahatsızlığınız varsa ilgili doktorlarla görüşüp hamilelik sırasında hastalıkla ilgili durum değerlendirmesi yapmalısınız.

Hamilelik şansımı artirabilimek için neler yapabilir

Adetiniz 28 günde birse ovulasyon olasılığı adetin 12. 14 16. Günlerinde daha yüksek oranda olduğu için cinsel ilişkiye girin! Her cinsel ilişkiden sonra hemen duş vs almayın Belinizin altına yükseltmek amaçlı yastık koyup ayak ayak üstüne atıp yarım saat uzanın. Spermlerin yumurtayı döllemesi olasılığını artırıcı olabilmektedir.

Vajinismus Hastaları Hamile Kalabilir mi

Hamilelik planlamasından önce araştırma ve tetkikler yaptırmanızda faydalı olabilecek öneriler

1. Hamilelikle ilgili bir değerlendirme de olası problemleriniz ortaya çıkar.
  2. Transvajinal ultrason ile adneksial yapınız uterus- yumurtalıklarınız da problem olup olmadığı belirlenir.
  3. Jinekolojik muayene ve smear testi yapılır. Enfeksiyonel bir durum varsa tedavisi planlanır.
  4. Kan tablonuz a bakılır olası bir kansızlık vs varsa tedavisi planlanır.
  5. Kan grubu tayini olası uyuşmazlık söz konusu olduğunda da tedavisi planlanır.
  6. Tam idrar testi
  7. Açlık kan şekeri, Karaciğer ve Böbrek fonksiyon testleri
  8. Kanama profili (Kanama ve pıhtılaşma zamanları, APTT, PTT, fibrinojen)
  9. Hepatit B, Hepatit C, AIDS testleri
  10. TSH T3 - T4- Guatr testi
  11. TORCH testi
  12. Tekrarlayan düşükleriniz varsa genetik değerlendirme yapılır.

BU MESAJI YAZMAYI BENDE SABIRSIZLIKLA BEKLİYORDUM.VE SONUNDA OLDU BAŞARDIM. ÖNCELİKLE SAYGIN BEY SİZE GERÇEKTEN ÇOK TEŞEKKÜR EDERİM.HAYATTAN ZEVK ALMAMI ENGELLEYEN VAJİNUSMUSU HAYATIMDAN, SİZİNDE DESTEĞİNİZ İLE FIRLATIP BİR DAHA BANA UĞRAMAMASI ÜZERİNE ÇOOOOOOOOKKKKKK UZAKLARA ATTIM. LÜTFEN BU DURUMDA OLANLAR VAR İSE ÇOK GEÇ KALMADAN SAYGIN BEYE BAŞVURMALI VE GÜNLERİNİ UMUTSUZLUKLA GEÇİRMEMELİ. VE TABİKİ DE MİNE HANIM GÜLER YÜZÜNÜZ VE SAMİMİYETİNİZ İÇİN SİZE AYRICA TEŞEKKÜR EDERİM. İSTANBULDAN PELİN (Dr.Bey dizi oyuncusuna benzettiğiniz ve bana hep Pelin yerine Pınar dediğinizi unutmayacağım. 28 Mart 2017

Merhaba Doktor Bey ben Pelin, bu güzel haber sizinle de paylaşmak istedim.2 aylık hamileyim. Size sormak istediğim bir kaç soru var. Siz hamilelik sürecinde takip yapıyor musunuz veya bir hastanede bununla ilgili görev alıyor musunuz. Eğer böle bir durumlar var ise bilmek isterim. Sizin hastanız olaraktan bu süreçte sizinle ilerlemenin benim için daha iyi olacağını düşünüyorum 5 Mayıs 2017

Sakarya Pinar

vajinismus ve gebelik

Isik vajinismus gebelik

vajinismus gebelik

Almanya'dan vajinismus klinik istanbul'a gelen Ebru hanımın Vajinismus ve vajinismus tedavisi ile ilgili düşünceleri

vajinismus tedavisi almanya

Nerden nereye... 6 Ay öncesinde Almanya'dan vajinismus problemiyle büyük korkularla gelmişti. Oysa şimdi vajinismus hastalığını yenip, büyük bir mutlulukla karnındaki bebeğinin ilk gebelik muayenesini ve gebelik ultrasonunu yaptırmaya geldi.

vajinismus tedavisi almanya

Vajinismus problemi evliliklerinde sorun olmaya başlamıştı. Vajinismus tedavileri alıp, çözüm bulamadıkları için iyice şaşırmışlardı. Oysa şuanda eşi hamile ve baba olmaya hazırlanıyor. Oysa onlara okadar uzaktıki... Sonuçta vajinismus hastalığı çözülebilir bir problemdir. Doğru vajinismus tedavisi ile kişiler hem vajinismus hastalığından kurtulup hemde ALLAHIN onlara emanet edeceği minik kullara sahip olabilirler. Sizinde niye olmasınki...

Jinekolog Op. Dr. Saygın Micozkadıoğlu
Kadın Doğum Doktoru - Vajinismusla ilgili düşünceleri