Cinsel İlişkide Ağrı, Acı Duyma ve Tedavisi

Cinsel ilişkiye girme aşamasında duyulan acıma hissi, batma, yırtılma, yanma gibi nedenlerden kaynaklı kadınların cinsel yaşantısı olumsuz bir şekilde etkilenir. O yüzden de sık karşılaşılan bu sorunu, nedenine göre belirleyip tedavi etmek son derece önemlidir. Vajinismus tedavisi neden son derece önemli, eninde sonunda evliliği, eşiyle ilgili sorunlara yol açacaktır. Sonuçta vajinismus hayatının her alanına, bir şekilde olumsuz de yansıyacaktır.

Cinsel ilişki anında duyulan acı, ağrı niye olur?

Cinsel ilişkide duyulan ağrı ve acının birçok nedeni olabilir, genellikle sık karşılaşılan durum vajinal enfeksiyonlardır. Bu duruma vajinal akıntı, kaşıntı, batma, kokulu akıntı da eşlik edebilir. Bunun dışında vajen girişinde vajinal salgı yapan, bartholin bezinin kisti ve absesi ağrılı cinsel ilişki nedeni olabilir. Bu tablo da devam ederse, kadında cinsel isteksizlik, soğukluk yapabilir. Bu tabloya bağlı olarak veya bağımsız olarak idrar yolu problemleri, enfeksiyonu eşlik edebilir. Vajen girişi hassas ve ağrılı olunca, hiç bir kadın rahat bir şekilde ilişkiye giremez. İlişkiye girse bile problem yaşayacaktır. . Yeterli konsantrasyon gelişmez buna bağlı yeterli ıslanma olmaz, takibinde vajinal kuruluğa bağlı olarak cinsel ilişki sırasında ağrı acı batma gelişebilir.

Bunların dışında kadınların geçirmiş oldukları müdahale ve operasyonlara bağlı olabilir. Örnek verirsek doğum sonrası epizyotomi, küretaj, ve yumurtalıklarında gelişen kistler, abse veya endometriozis dediğimiz tablo, genelde adet dönemine yakın ağrısı artar ilişki esnasında. Bunun yanında rahmindeki urlar neden olabilir. O yüzden de genital muayene ve takipler son derece önemlidir. Buna ek olarak seviksde, yani rahim ağzındaki yara ve lezyonlarda ilişkide acı ağrı duyulmasına buna bağlı kasılmalara yol açabilir.

Bunun dışında vajinismus nedeni ile cinsel ilişkide kişi ağrı yırtılma acı hisseder. Genelde ilişkiye hiç giremez ama cinsel ilişkiye girse de, rahat bir şekilde giremediğinden, kendini kasarak ve sıkarak girdiğinden acı ağrı duyar, kanaması fazla olabilir, kendini aşırı derecede sıktığı ve kastığından.

Görüldüğü gibi cinsel ilişkide ağrı, cinsel ilişkide acı, duyulmasının birçok nedeni olabilir ve tedavisi nedene göre düzenlenmelidir. Vajinismus tedavisi zamana bırakılırsa da, süre sizin aleyhinize işler çünkü vajinismus ve getireceği problemler hayat kalitenizi düşürür. Cinsel isteksizlik, cinsel soğukluk yapar. Zamanla erkeklerde de ereksiyon, sertleşme ile ilgili problemler gelişir. Sonuçta cinsel ilişkiye girme sıklığı deneme sıklığı azalır. O yüzden de neden ne olursa olsun, cinsel ilişkide ağrı cinsel ilişkide acı duymanın tedavisi vardır. Vajinismus un tedavisi vardır.

Cinsel yaşantınızı seyretmek yerine yönetin. Vajinismus tedavi yöntemleri kişiye uygun olacak şekilde planlanırsa kısa sürede vajinismus hastalığından kurtulursunuz.
Op. Dr. Saygın MİCOZKADIOĞLU

7.4%China China