Vajinismus Sorunu Nedir?

Cinsel ilişki sırasında ağrı, acı ve tedavi süreci

Vajinismus  nedir?

Vajinismus, ilişkiye girme aşamasında, vajina girişindeki kasların istek dışı, elinde olmayarak refleks olarak kasılması durumudur. Bununla birlikte ilişkiye girme aşamasında çok ağrı olacak, çok kanama olacak korkusu ve endişelerinin yanında  kadınların bedenlerinde de kasılmalar eşlik edebilir. Bütün bunların sonucunda bazı kadınlarda titreme, çarpıntı, bulantı, terleme eşlik edebilir. Cinsel ilişkiye tam olarak  girilemez. Zamanla tekrarlayan bu tablo, çiftlerde cinsel isteksizlik yaratabilir, eşi vajinismus problemi yaşayan erkekte de zamanla cinsel disfonksiyonlar oluşabilir.

Vajinismus  Olanlar Neden Olur?

Cinsel ilişkiye girmek istemenize rağmen her şey normal giderken tam  ilişki anında bir engel karşınıza çıkar. Vajinismus Tedavi Merkezimiz İstanbul da tedavi olan bir bekar kadın danışanımızın bakışıyla ; neden vajinismus olanlar danım.

Bastırılmış duygular, örf ananelerle yetiştiğim den vücudumu, ne fiziksel, ne de ruhsal olarak tanıtılmadan büyütülmüştüm. Hep bir korku ve çekingenlik, kulaktan kulağa aktarılan yanlış bilgiler. Cinselliği daha yaşayamadan ne olduğunu bilmeden, acıyla korkulacak bir duyguymuş gibi anlatılması zaten yaşamayı imkansız kılıyordu. Ön sevişme ne kadar arzulu ve tutkulu da olsa tam bir cinsel ilişki sağlanamıyordu. Kasılmalar titremeler, ağlama krizleri….

Vajinismus rahatsızlığı nasıl ortaya çıkar?

Vajinismus nedir? e örnek olarak yaşanları  canlı olarak dinleyebilirsiniz.

Vajinismus hastalığını taşıyan kadın, cinsellikle ilgili bir takım bilgileri eksik yada yanlış yorumlamaları sonucu  bu rahatsızlığı yaşarlar. Bu sorunu  yaşayan kadınların öykülerini aldığımızda, en fazla karşılaştığımız faktörler;

Vajinismus Nedenleri

1. Kadının cinsel eğitiminin ve bilgilerinin yetersiz ve eksik olması,
  2. Kızlık zarının çok kanayacak düşüncesi,
  3. ilk gece ilişki sırasında kilitlenme olup, hastaneye kaldırılma korkusu,ki bu tamamen şehir efsanesidir.
  4. Dünyada kilitlenen hiçbir çift yoktur.
  5. Evlenene kadar bekaretini korumaya yönelik telkinleri
  6. Cinsel ilişkinin kötü, uygun olmayan bir durum olduğuna dair telkinler
  7. İlk ilişkide gebe kalma korkusu ,
  8. Taciz ve tecavüz gibi yaşanmış travmalar  vs  vajinismusun ortaya çıkmasına yol açabilir.

VAJİNİSMUS SORUNU YAŞAYANALAR

Vajinismus hastalığını taşıyan kadınların bir kısmı vajen yapılarının yetersiz ve küçük olduğunu düşünüp, ilişkiye girilme aşamasında vajene bir şey girmeyeceğini, vajene girse bile o bölgenin parçalanacağını, canının çok acıyacağını, kanamasının çok olacağını düşünmektedirler. Kızlık zarı(hymen) vajen girişine engel olan bir oluşum olarak görmekte, sanki orada bir duvar var diye düşünebilmektedirler. Oysa ki vajen yapısı içi boş bir tünel olup, enlemesine ve boylamasına genişleme özelliği olan ilişki sırasında uzunluğu 8 cm’den 12 cm’e kadar uzayabilen, çapı da 2-4 cm’e kadar genişleyebilen hatta çevre yapısının esniyibilme özelliği daha da fazla olduğundan yaklaşık 3-4 kg doğum yapmasına müsade eden bir yapıdadır. (Op. Dr. Saygın Micozkadıoğlu / Kadın doğum uzmanı )

Evlilikte vajinismus sorunu nedir? Nelere yol açar?

Vajinismus problemini yaşayan evli çiftlerde, birbirine karşı ne kadar anlayışlı, sabırlı da olsa zaman içinde evliliklerini olumsuz şekilde etkilemeye başlar. Vajinismus hastalığını taşıyan kadın ilerleyen zaman diliminde, vajinismusun getirdiği problemleriyle de karşı karşıya kalmaktadır. Bazı kadınlar uzunca bir süre vajinismus problemini görmezden gelip, vajinismus sorununu erteleyebilmektedirler. Ama sonuçta zaman içinde kendilerini suçlu hissedip, özgüven kaybı duyarlar. Eşine karşı görevlerini yetersiz ve eksik yapması sonucu sinirli ve kızgın olup en başta  kendini ve çevresini üzmektedir. Vajinismus erkeği de eşine karşı anlayış ve sabrını zamanla yitirir. Vajinismus sorunu yaşayan eşine karşı kızgınlık oluşabilir. Aile içindeki basit ve çözülebilir problemler, zamanla büyük kavgalara dönüşebilir. Erkek eşinin kendisini istemediğini düşünebilir. Çevrenin çocuk baskısı çifti daha da bunaltmakta, kendi ailelerin ide yıpratmaktadır. Bütün bu süreç belli aşamalardan sonra “ben niye evlendim, keşke evlenmeseydim” den vajinismus yüzünden boşanmaya kadar götürebilir.
vajinismus nedir

Bir kadın doktor gözü ile ilişkiye girememe sonucu yaşanalar.

Vajinismus nedir? Vajinismusun nedenleri nedir? Tedavisi nedir?

Bazen kadınlar ilişkiye girememe sorununu kabul etmeyerek zaman kaybeder hatta bu yüzden ayrılırlar.Kendi başlarına yenemiyorlarsa da uygun tedavi yöntemleri ile kısa sürelerde ilişki sırasında daha bilinçli hale gelerek rahatsızlıklarını yenerler.

cinsel ilişkiye giremiyorum

Vajinismus sorunu nasıl çözülür?

Vajinismus hastalığı taşıyan kadınlar kendi başlarına bu problemi çözemiyorlarsa, araştırdıkları ve güvendikleri vajinismus tedavi merkezlerinden yardım almalarını önermekteyiz. Çünkü geçen süre sizin lehinize değil, zaman aleyhinize işler. Çünkü istediğiniz zaman çocuk sahibi olma durumunda yaş faktörü, jinekolojik nedenler, hormonal nedenler gibi faktörler ortaya çıkabilmektedir. Vajinismus tedavisi yapılan merkezlerde davranışsal, bilişsel terapiler ağırlıklı olarak verilmektedir.

Vajinismus nasıl gelişir?

Bazen sizi çok farklı bir durum bekler.Kadın doğum muayenesi olamadığı için,bazen atlanabilen durumlar olabilir.Örneğin myom hemde zamanla büyümüş,dev myom olmuştur.Sonuçta  vajinismus nedir e verilecek başka bir yanıt da kadın doğum muayenesi olamamaktır.

Aşağıda  vajinismus nedir? i çok  iyi anlatan ve sürecin nelere yol açabileceğine örnek vermek için takip etmenizi tavsiye ederiz.

vajinusmus nedir

vajinismusu yenmek ve gebelik
vajinismulu kadın bebek sahibi oldu

Vajinismusta kızlık zarı(Hymen) operasyonunun  tedavideki rolü nedir?

Vajinismus hastalığının büyük bir kısmını cinsel ilişkiyle ilgili yanlış doğrularınız oluşturmaktadır. Bununla birlikte çok az bir kısmında da anatomik nedenli yani kızlık zarının(hymen) kalın veya yüksek kenarlı olması nedeniyle kadın ilişkiye girme denemelerinde çok doğal olarak ağrı, acı çeker ve bu durum tekrar ettikçe korkuları ve endişeleri artar. Bütün bu sürecin sonunda da kişide cinsel isteksizlik ve soğuma gerçekleşebilmektedir. Bu nedenle kişinin ilişkiye girememe nedeni anatomisinden(kızlık zarı ile ilgili ise)  kaynaklıysa kesin tedavisi cerrahi olup, kızlık zarının çıkartılması(hymenoktomi) dır. Burada en önemli dikkat edilmesi gereken faktör, gerçekten kişinin kızlık zarının operasyona ihtiyacının olup olmadığının teşhisidir. Çünkü gereksiz yapılan bir çok kızlık zarı operasyonu(hymenoktomi) vajinismus hastalığı yaşayan çiftlere zaman, moral ve para kaybettirmektedir.
avusturya vajinismus tedavisi
vajinusmus tedavi merkezleri
vajinismus tedavi merkezleri
vajinismus tedavisi istanbul
vajinismus istanbul

Vajinismus, rahatsızlığı anestezi alarak(uyultularak, bayıltılarak) tedavi edilebilir mi?

Vajinismus tedavisinde kesinlikle anestezi alarak yani uyutularak tedavi önerilmez. Kişi eşiyle ilişki yaşasa bile, daha sonraki süreçlerinde  bu durumu devam etmektedir. Kişi gene bu süreçte zaman, para ve moral kaybetmektedir.

Vajinismus, kas gevşetici ilaçlarla, kaygı giderici ilaçlarda tedavi edilebilir mi?

Vajinismus tedavisinde kesinlikle ilaçla tedavinin yeri yoktur. Kişi gene bu süreçte zaman, para ve moral kaybetmektedir.

Vajinismuslu kadın gebe kalabilir mi?

Evet vajinismusla yaşarken yani tam cinsel ilişkiye giremeden de kadınlar gebe kalabilir.  Tam gerçekleşmeyen cinsel ilişki sırasında erkek spermleri vajen içine akabilir ve sırasıyla rahim ve takiben tüplere ulaşıp, yumurtayı döllemeyi başarması sonucu gebe kalabilir ve siz vajinismus problemi ile yaşarken çocuk sahibi olabilirsiniz. Ancak çocuk sahibi olmak vajinismus problemini çözmez.
vajinismus ve hamile kalma

Vajinismuslu kadının tüp bebekle gebe kalmasının vajinismusa etkisi nedir?

Vajinismuslu çift, tüp bebek tedavisinden netice alabilir ve bebek sahibi olabilir ama şuan ki durumu vajinusmus ve çocuk sahibi çift durumundadır. Vajinismus hastalığının getirdiği problemlerle günlük hayatlarını sürdürmektedirler. Geçen zaman evlilik yaşantılarına olumsuz yansıyacaktır. Bununla birlikte 2. bir bebek isteklerinde gene tüp  bebek yöntemine başvurma durumunda kalacaklardır ve tüp bebek için dışarıdan vücutlarına hormon ilaçları alacak ve bebek sahibi olacak vajinismuslu olup tüp bebek deneyerek tedavisi başarısız olacaktır ve gebelik oluşmayacaktır. Yine maddi ve manevi bir boyutta da bedel ödeyecektir. Sonuçta ister gebelik elde edin, eve bebek götürün, isterseniz götürmeyin vajinismus hastalığınız sizinle birlikte yaşam kalitenizi olumsuz etkileyecektir.

vajinismus ve tüp bebek süreci