Anatomik Nedenli Vajinismus Hastalığı Nedir?

cinsel ilişkide ağrı, acı duyma tedavisi

Anatomik Nedenli Vajinismus Hastalığı Nedir?

Vajinismus (Cinsel İlişkiye Girememe), kadının eşi ya da partneri ile cinsel ilişkiye girmek istemesine rağmen elinde olmayarak kendi iradesi dışında korku, panik hali ve kasılması nedeniyle cinsel ilişkiye girememesi durumudur.

Anatomik nedenli vajinismus çok nadirde olsa ki bu duruma %10 rastlanıyor densede Vajinismus Klinik’in tecrübelerine göre daha düşük (%5) bir orandır. Bu nadir durumlardan en sık karşılaştığımız kızlık zarının kalın ve sert olmasıdır. Diğer nedenler ise vajenin tam gelişmemesi, kısmı gelişmesi, vajinal septa (perde) örnek verilebilir.

Vajinismus (Cinsel İlişkiye Girememe) problemini veya vajinismus belirtisi ve belirtileri çeken kadınlara birçok jinekolog doktor kızlık zarı değerlendirmesini yetersiz ve eksik yaptığından yada yanlış değerlendiğinden, kızlık zarı operasyonunu gereksiz şekilde önermektedirler. Bu durum karşısında vajinismus problemini yaşayan kadın kızlık zarı operasyonu gereksiz şekilde yaptırırsada eşiyle yine cinsel ilişkiye girememekte, vajinismus problemiyle yaşamaktadır. Kızlık zarı (Hymenektomi) yaptırmazsa da ikilem yaşayarak  korkusuna birde şüphe eklenerek vajinismus çözümünü zorlaşmaktadır. Bu nedenle güvenebileceğiniz tecrübeli bir jinekolog doktor tarafından vajinismus – jinekolojik muayenenizin yapılması sizin açınızdan son derece önemlidir.

Anatomik Nedenli Vajinismus Hastaları

Vajinismus Tedavi Merkezimiz İstanbul’a bu durumda kızlık zarı operasyonu  yapılıp vajinismus problemiyle başvuran bir çok hasta bulunmaktadır.

Gerçekten anatomik nedenli vajinismus olarak cerrahi bir operasyona ihtiyacı olan vakalarda da sonuçlar hep yüz güldürücüdür.

Vajinismus tedavisi amasya – Sevcan hanımın vajinismus tedavisi hakkındaki yorumları

Sevcan Amasya vajinismus

Kalın Kızlık Zarına bir örnektir

Kör Vajen(Tam Gelişmemiş Vajen)

Kalın kızlık zarı sayfamızdan daha detaylı bilgilere ulaşabilirsiniz. Kalın kızlık zarı sayfasına giriş için tıklayın.

Vajinismus, Vajinismus belirtileri, Cinsel ilişkiye girememe belirtileri yaşayan birinin belkide vajenin gelişmesini tamamlayamaması, bunun sonucunda kör vajen veya vajende perde, septumun olması, kızlık zarının geniş ve kalın olması vajinismusun tablosunu ortaya çıkartabilir.

Bunun yanında vulva vestibulitis sendromu, bartholin absesi veya kisti, enfeksiyonlar sayılabilir.

Cinsel ilişkiye girememe belirtileri görüldüğü gibi ilk jinekolojik muayeniz çok önemlidir. Yukardaki bir tablo olduğunda nedene yönelik tedaviyle çok kısa ve hızlı sürelerde probleminiz çözülecektir. Böylece gereksiz vajinismus tedavisi almayıp zaman, maddi ve en önemlisi moral kaybınız önlenecektir. Örnek olarak kalın kızlık zarı ameliyatı olan danışanımızın tecrübeleri ayrıntılı şekilde takip edebilirsiniz.