Vajinismusda Tedavi Yöntemleri

Vajinismus Tedavi Yöntemleri

vajinismus tedavi yöntemleri

Vajinismus hastalığı çözülebilir bir problemdir. Unutmayın ki, siz istedikden sonra, vajinismus  doğru doktor, ve vajinismus tedavi yöntemiyle, kısa, sürede, geriye dönüşsüz kolay, sizi üzmeyecek, yormayacak ve sıkmayacak bir şekilde çözeceksiniz. Vajinismusda, engel sizsiniz(çünkü sizden kaynaklı endişe ve korkularınız nedeniyle) ama, ama, ama.. … Siz çözüm için adım attıkdan sonra engelsizsiniz!!! ( çözüme çok yakınsınız ).

Vajinismusda bilinçaltı, cinsellikle ilgili yaşamış ya da okumuş, duymuş, görmüş olduğu olumsuz, yanlış, abartılı, eksik bilgileri doğru kabul ederek, beynimize doğru gibi iletir. Bu durumda da vajinusmus yani cinsel ilişkiye girememe tablosuyla karşılaşırız. Başarılı bir vajinismus tedavisinin ilk şartı doğru tanıyı koyabilmektir. Bunun için öncellikle sizi yormayacak, sıkmayacak, tedirgin etmeyecek şekilde, güvenilir bir jinekolojik muayene olmanız gerekir. Bu niye önemli, çünkü anatomik bir engel varsa, kızlık zarı kalın yüksek kenarlı, vajinada septa, perde yapışıklık varsa yani fiziksel olarak bir engel varsa basit bir cerrahi operasyonla bu durum düzeltilir. Böylece  vajinismus tedavisi gereksiz bir şekilde alınmaz bu durumda zaman ve moral kaybı önler.

Yalnız şunu da unutmayın ki, kliniğimize gelen yüzlerce hastanın bir kısmı bize gelmeden başka merkezlerde kızlık zarı operasyonu geçirmelerine rağmen, çözemeyip bize başvurmuşlardır. O yüzden güvenebileceğiniz bir jinekolojik muayene çok önemlidir. Burada olay anatomik bir sıkıntının olmadığı halde gereksiz bir cerrahi operasyonun (hymenektomi, kızlık zarının alınması gibi) yapılması psikolojik açıdan daha yıpratıcı olabilmekte, tedaviyi zorlaştırabilmektedir.
Bununla birlikte kliniğimize tedavi amacıyla başvuran yüzlerce hastadan, şu ana kadar sadece 3 ünde anatomik bir problem tespit edilmiştir.
Tanı psikolojik nedenliyse, tedavinizin seyri ve şekli değişmektedir. Merkezlerin çoğunda davranışsal, bilişsel ve hipnoterapi yapılmaktadır. Bunları açacak olursak, kegel egzersizleri, bireysel ve eşli parmak egzersizleri, sınırlı penis girişi egzersizleri, pelvik kaslarını gevşetme ve sıkma egzersizleri verilmekte ayrıca bilgisayar destekli biofeedback yöntemi yani kasılmanızı ekrandan takip edeceğiniz sistemler önerilmektedir. Eşinizinde tedavi sürecinde yer alması istenmektedir.

Vajinismus Tedavi Kliniğimizde kişiye yönelik tedavi programı uygulanmaktadır. programda parmak egzersizleri, eş parmak egzersizleri, gevşeme kasılma egzersizleri, yoktur.Eşler çeşitli nedenlerden dolayı vajinismus tedavisine gelemeyebilirler. örneğin  izin problemleri, daha önce almış olduğunuz başarısız vajinusmus tedavileriyle çözüme inanmamaları veya bu durumu kabul etmeleri, negatif bir ruh halinde ise, bu durum size ek bir yük olabilir. Siz, zaten öncellikle, vaginusmusu kendiniz için çözeceksiniz..
Tedavinin kesinlikle, kişiye özel olması gerektiğine inanıyoruz. Çünkü herkesin kişiliği, hikayesi, duygu yoğunluğu korkuları endişeleri eşiyle olan ilişkileri farklıdır ve, daha önce almış olduğu başarısız vajinusmus tedavileri olabilir.

Kişiye yönelik uyguladiğimız vajinismus tedavi programımızda.. Vajinusmus problemini yaşayan kişiye durumuna göre, sağlıklı şekilde, doğru, net anlaşılabilir, bilgilendirilmeler yapılır. Aynı zamanda yanlış olan düşünce yapısının yerine dogru düşünce kalıpları ve telkinler verilir, sağlıklı, doğru mesajların, düşüncelerin beynimize ulaşması sağlanır. Bilinçaltınızın yapmış oldugu, sizi vajınusmus durumuna düşüren, yanlış düşünce kalıbınız yok edilir.  Aynı anda sizi yormayan, üzmeyen, doğru düşünce sisteminin, beyninize yerleşmesinde, aktif bir rolü olan, durumunuza göre hazırlanan, egzersiz programınız uygulanır. Vajinismus tedavisi esnasında eş zorunluluğu yoktur. İsteğinize bağlı olarak, tek başınıza veya isterseniz eşinizle, bu süreçte yer alırsınız.

SON SÖZ: EĞER, SİZ VAJİNUSMUSU ÇÖZMEK İSTERSENİZ,UYGUN VAJİNİSMUS TEDAVİSİ İLE KISA SÜRELER İÇERSİNDE VAJİNİSMUSTAN KURTULACAĞINIZA EMİNİZ, ÇÜNKÜ DİĞER KADINLARDAN FARKINIZ YOK.
Op. Dr. Saygın Micozkadıoğlu
Kadın Doğum Doktoru – Vajinismus ve vajinismus tedavisi ile ilgili görüşleri