Vajinismuslular da aşılama ve tüp bebek tedavisinde karşılaşabileceği 6 risk

tup-bebek

Bebek sahibi arzulamak her çiftin en doğal hakkıdır.Vajinismus ve bir de bebek sorunu bebek ne zaman sorusu yaşayan kadın hayatının en sıkıntılı problemli bir dönemindedir.
Bebek sahibi olmayı arzulayıp vajinismus nedeniyle bebek sahibi olamayan çiftlerde bir şekilde karşılaşılan sorunlar özgüven kaybının çifti olumsuz etkilediği, bu süreçteki tedavi aşamalarında eşler arasında sorunlar yaşandığı, kadınların bu yardımcı tedaviler sonrası da daha kötü bir ruh durumuna girebileceği görülmektedir.

1.Psikolojik olarak; Vajinismus ve aynı zamanda infertilite tedavileri çiftlerde özgüven azalmasına sebep olabilmektedir. Çocuk sahibi olmak için yapılan girişimlerde eger başarı olmazsa, özgüven kaybı, ilişkilerin yıpranması çiftin sağlık ve maddi kayıpları sayabiliriz. Vajinismuslu çift defalarca çocuk sahibi olmak için gayret gösteriyor ve sonuç alamıyorsa zamanla özgüven kaybı psikolojik yıpranma olacaktır.

2. Çiftlerin aralarındaki ilişkilerde soğukluk; Vajinismus ve kısırlık tedavileri çiftler arasında uzaklaşma soğukluk yaratabiliyor.

Kadın eşinin kendisinden ayrılacağını düşünebilir.Birbirlerine anlayışlı olmayabilir ve kendi kabuklarına çekilip iletişimi koparabilir.

çiftlerin cinsel hayatlarına ilişkiye girememe problemine birde tedavi ile problemler eklenirse ilişki daha da yıpranır.

3.Vajinismus ve kısırlık tedavisi ile çiftler yakın çevrelerinden uzaklaşabilmektedir. Çünkü vajinismus ve infertilite tedavisi gören çiftlerde yaşanan bir diğer sorunda aile ve arkadaşlar arasında olabilmektedir. Rahatlıkla bebek sahibi olabilen bir çiftin bunu defalarca denemiş vajinismus ve infertilite tedavisinde başarılı olamamış bir kişinin pşikolojisini tam olarak değerlendiremediğinden kendi yaşamlarındaki gelişmeler konusunda da ortak paylaşımları bitebilir.Çocuklu ortamlarda her iki ailede sıkıntı duyabilir o ortamlardan olumsuz etkilenip davetlere katılmayabilir veya ciftin üzüleceğini düşünüp davet edilmeyebilir.Gebelik haberleri Vajinismuslu kadından üzülmesin diye saklanır.

4.Vajinismus ve Kısırlık problemi kadına sağlığını gerçekten kaybettirebilir.

Vajinismus ve bebek sahibi olmak için hasta olmamalarına rağmen,tetkikler ve bu tedaviler esnasında hasta olarak tanımlanmak kendilerini yıpratır. Ayrıca kullandıkları hormonal ilaçların olası yan etkileri hayatlarında olumsuzluklara neden olabilir.

5.Maddi tehlike. Vajinismus ve Kısırlık aşilama tüp bebek tedavileri her defasında başarıyla sonuçlanmaz. Ayrıca tüp bebek pahalı bir tedavidir. Çocuk sahibi olamayıp hayatı boyunca yalnız bir cift olacagını belkide eşinin kendisini terk edecegini düşünür ve olumsuz bir tup bebek tedavisinin ardından da maddi olarak ikinci bir tedaviyi kaldıramayacaktır? Vajinismus kısır ya olmazsa tüp bebek derken stres dengesini iyice etkileyecek ve tedavisine de her alanda olumsuz yansıyabilir ruh ve beden sağlığı daha da bozar.

ysm-buse

Vajinismus sorunu yaşayanlar genelde cinsel ilişkiye giremeyeceğini sanarlar. Yada vajinismusla ilgili bir tedavi alıp başarısız olurlarsa, belli bir süre sonra "Bebek yok mu?" soruları ile karşılaşır ve öğrenilmiş çaresizlik neticesinde aşılama ve tüp bebek tedavilerine başvurur. Bu dönem çiftler için çok önemlidir. Çünkü çocuk sahibi olmak için bir takım aşamalar vardır. En başta kadının yumurtalık rezervinden dolayı yaş faktörü, erkekde ise spermin kalitesi ve durumu gibi faktörler vardır. Bu nedenle erkeğin ileriki yaşlarında ise spermlerde sorun varsa tüp bebek için çok geç kalınmamalıdır. Fakat unutmayınız ki ilk aşama, ilk adım vajinismus hastalığından kurtulmak ve doğal şekilde hamile kalmak olmalıdır.

Vajinismuslularda tüp bebek tedavisini zor kılan durumlar

Vajinismuslularda, yaşı ilerlemiş kadınlarda ve erkekde sperm sayısının kötü olduğu durumlarda başarı yakalama şansı düşüktür. O nedenle

1. Kırkbeş yaşın üstü
  2. Menide ve yumurtalıktan(testis) alınan parçada sperm bulunamayan çiftlere Tüp Bebek önerilmez. Türkiye'de ise legal yani kanuni düzenleme başka kişilerin sperm veya yumurtaları alınarak yapılan tüp bebek uygulaması yasal değildir. Ama bazı ülkelerde yurtdışında bu tedaviyi uygulayan tüp bebek merkezleri vardır.
  3. Rahimi herhangi bir nedenle olmayan (doğuştan veya sonradan ameliyat ile alınmış).
  4. Yumurtalıkları olmayan veya yumurtlaması imkansız olan bir hasta grubu, ki bu durum kliniklerde yapılan laburatuar tetkikler ile belirlenir.

0.7%China China
0.5%Kuwait Kuwait