İlk Gece Korkusu Yaşayanların Bilmesi Gerekenler

vajinusmus nedir

İlk Gece Korkusu Yaşayanların Bilmesi Gerekenler

İlk ilişkiye girme aşamasında mutlaka yeterli ıslanma olmalı çünkü kuru veya yetersiz ıslanma neticesi ağrı ve acı olabilir.

Bu da ilk ilişki anında kasılmaya ki bu kasılmada ilişkide acı ve ağrıya yol açmakta , zorlanmaya bağlı kasma ve kanamaya, yırtılmaya yol açabilmekte. Sonuçta kişi ilk ilişkiye eksik, yanlış ve hazır olmadan girdiğinden ilk gece korkularını yaşamaktadır. İlişkiye girememekte veya ağrılı, sıkıntılı girmekte sonuçta ilk gece ilgili yanlış algılamalara neden olmaktadır.

Sürecin tekrarı ve uzaması da zamanla vajinismusa dönmektedir. Çifti vajinismusun getireceği sorunları da yaşamaya itmektedir. O yüzden de ilk ilişki aşamasında yeterli ön sevişmeyi yapmalıdır. Vajen de yeterli ıslanma olmalı, kişi ıslanmakla ilgili endişe taşıyorsa da kayganlaştırıcı jel ve kremler kullanabilir. Bu aşama bile son derece önemlidir. Çünkü ilişkiyi sizin endişelerinize rağmen kolaylaştırmaktadır.

İLK GECE KORKUSU NASIL YENİLİR

İlk ilişki gerçekleştiğinde kanamanızın olması, az veya çok vajen girişinizde ve kızlık zarınız da zedelenme ve yırtılmayla olmaktadır. Ve siz ikinci kez ilişkiye girdiğinizde, zedelenen yerler size ilişki esnasında ağrı, acı, yanma hissi verebilir. O yüzden de ilk ilişkiye girerken yeterli ıslanmanın olması ve rahat bir şekilde girmek son derece önemlidir. İkinci defa girerken de en azından altı, yedi günlük bir ara vermek, vajende ki tahriş olmuş dokunun toparlanması açısından önemlidir. Tahriş olmuş bölgeye tedavi edici kremler kullanılabilir.

İlk ilişkiden sonra vajinal floranın üretraya yani idrar yaptığımız yere kaçmasıyla sık karşılaştığımız balayı sistiti diye adlandırdığımız, idrar yolu enfeksiyonu gelişebilir. Eğer sık idrara çıkıyorsak, eğer idrar yaparken yanmamız oluyorsa veya idrarımızı kesik kesik yapıyorsak, konuyla ilgili bir tedavi almanız önemlidir. Çünkü hem vajen girişinde olan üretra hassaslaşmıştır, o da size ilişkiye girme esnasında ağrı ve sıkıntı yaratır. Ayrıca idrar yolu enfeksiyonunuz daha sıkıntılı hale gelebilir. Bu devrede bol sıvı alıp, ilaç desteği alabilirsiniz.

Vajen enfeksiyonunuz varsa da renkli ve kokulu akıntınız, kaşıntınız sizi ilişki sırasında ağrı, yanma ve acımaya yol açar. Bu durumda da bir jinekolojik muayene ve vajinal enfeksiyon tedavinizin düzenlenmesi son derece önemlidir.

İlk gece korkusu  tedavisi için makalemizi okuyabilirsiniz.